25 Ιαν Συμβουλές για να στήσετε τη δική σας βιώσιμη επιχείρηση – Μέρος Γ
Οι επιχειρήσεις είναι πελάτες σας
Πολλοί ξεχνούν ότι επιχειρηματικότητα δεν σημαίνει μόνο πουλάω κάτι στο κοινό (B2C) αλλά πουλάω κάτι σε επιχειρήσεις, το λεγόμενο business to business (Β2Β). Οι σχετικές έρευνες στην Ελλάδα διαπιστώνουν ότι αυτό βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο.
Τεχνολογία
Οι τομείς που προσφέρουν τις μεγαλύτερες ευκαιρίες και είναι ιδανικές για ανάπτυξη είναι εκείνοι των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής. Πολλοί πιστεύουν λανθασμένα ότι ένα site μπορεί να είναι από μόνο του μια επιχείρηση. Η προσφορά πληροφοριών, εκτός από λίγες περιπτώσεις, δεν φέρνει τα έσοδα που προσδοκά κανείς. Πρέπει να υπάρχουν πραγματικές υπηρεσίες και προϊόντα στα οποία να βασίζεται η επιχειρηματικότητα.
Το κέρδος δεν είναι ντροπή
Δεν είναι ενοχή να έχεις σκοπό το κέρδος, αυτός είναι ο σκοπός της επιχειρηματικότητας. Δεν έχει νόημα να «ταΐζω» μια ιδέα μου με χρήματα χωρίς να αποδίδει.
Οι μικροί έχουν μέλλον
Οι μικροί είναι πιο ευέλικτοι και μπορούν να προσαρμοστούν καλύτερα στις αλλαγές ή να ανταποκριθούν σε μια ευκαιρία.
Κατοχυρώστε την ιδέα σας
Αν κάνετε μια εφεύρεση, μια καινοτομία και δεν την προστατέψετε με πατέντα, τότε αμέσως μπορεί κάποιος άλλος να την κατοχυρώσει και να την πουλάει ακόμα και σ’ εσάς.
Προσοχή στην υπερβολική διαφήμιση
Μη διαφημίζεσαι υπερβολικά, ώστε να είσαι βέβαιος ότι θα ανταποκριθείς στη ζήτηση. Κανείς δεν γιγαντώνεται σε μία μέρα. Αναπτυχθείτε σταδιακά και σταθερά.
Ποτέ μην πάρετε δάνειο αν δεν έχετε έσοδα
Σε στάδια εκκίνησης ο δανεισμός είναι απαγορευτικός. Δεν υπάρχει το «μια βοήθεια για να ξεκινήσω». Να λιώσεις, όπως έκαναν οι παλιοί, να χρησιμοποιήσεις το υπόγειο, να κάνεις γραφείο το γκαράζ, όπως έκαναν τόσοι και τόσοι Αμερικανοί που σήμερα είναι πολυεκατομμυριούχοι. Και πάντα μέρος των κερδών να επανεπενδύεται. Τα δάνεια ας έρθουν όταν η επιχείρηση αρχίσει να γίνεται κερδοφόρος.