23 Ιούλ Προσελκύουν επενδυτές τα startups
Πηγή imerisia.gr – FUNDS, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΕΚΔΗΛΩΝΟΥΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Τα βλέμματα εγχώριων, αλλά και διεθνών επενδυτικών funds, αλλά και ιδιωτών επενδυτών που αναζητούν ευκαιρίες σε νέες επιχειρήσεις με παγκόσμιες βλέψεις, έχουν αρχίσει να συγκεντρώνουν εταιρείες από το χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών και εφαρμογών, οι οποίες είτε αναπτύσσονται με βάση τη χώρα μας είτε έχουν ξεκινήσει από την Ελλάδα και έχουν πλέον μεταφέρει την έδρα τους στο εξωτερικό, διατηρώντας, όμως, σημαντική παρουσία και στην Ελλάδα.
Το πιο πρόσφατο δείγμα του ενδιαφέροντος που υπάρχει έδωσε το Taxibeat, μία εφαρμογή για την «παραγγελία» ταξί μέσω smartphone. Η εταιρεία ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες επιπλέον χρηματοδότηση 2 εκατ. δολαρίων (περίπου 1,5 εκατ. ευρώ) που προέρχεται από ιδιώτες επενδυτές, τους οποίους, όμως, δεν αναφέρει. Το αξιοσημείωτο είναι πως το Taxibeat ξεκίνησε την πορεία του το 2011 και μέσα σε δύο χρόνια έχει καταφέρει να πάρει συνολική χρηματοδότηση που ανέρχεται σε 3,4 εκατ. δολάρια, ένα ποσό που είναι αρκετά υψηλό για τα ελληνικά δεδομένα. Από την άλλη πλευρά, το Taxibeat δηλώνει πλέον «παρών» εκτός από την Αθήνα σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις (π.χ. Παρίσι, Βουκουρέστι, Όσλο) και πλέον έχει ανοίξει τα φτερά του για τη Λατινική Αμερική όπου δραστηριοποιείται ήδη στη Βραζιλία (Σάο Πάολο, Ρίο ντε Τζανέιρο), ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε και την είσοδο του στην αγορά της Πόλης του Μεξικό.
Πάντως, τη μεγαλύτερη εντός του 2013 χρηματοδότηση από ελληνικού ενδιαφέροντος εταιρεία έλαβε τον περασμένο Φεβρουάριο η Persado. Η εταιρεία, η οποία «προέρχεται» από την Upstream, έλαβε χρηματοδότηση 15 εκατ. δολαρίων από την Bain Capital Ventures, ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά funds παγκοσμίως. Η Persado έχει μεν την έδρα της στη Νέα Υόρκη, αλλά η ανάπτυξη των λύσεών της γίνεται στην Αθήνα και ένα σημαντικό μέρος της επένδυσης θα χρησιμοποιηθεί για την επέκταση της παρουσίας της εταιρείας στην Ελλάδα.
Σημειωτέον πως η Persado δραστηριοποιείται στον χώρο της ανάπτυξης λογισμικού για μία κατηγορία ψηφιακού μάρκετινγκ, το αποκαλούμενο και persuasion marketing, το οποίο αυξάνει σημαντικά την απόδοση των προωθητικών μηνυμάτων που προβάλλονται στα ψηφιακά μέσα. Η Persado δημιουργήθηκε αρχικά ως τμήμα της Upstream, μίας ελληνικής εταιρείας που είναι εκ των κορυφαίων παγκοσμίως στο χώρο του mobile marketing, και η αρχική επένδυση έφθασε στα 19 εκατ. δολάρια. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της επένδυσης αυτής πάντως είναι πως η Bain Capital, η οποία έχει διαθέσιμα κεφάλαια ύψους 66 δισ. δολαρίων, αποφεύγει να επενδύσει εκτός Ηνωμένων Πολιτειών, οπότε η επιλογή μίας εταιρείας που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης έχει τη δική της ιδιαίτερη σημασία.